De komende dagen... - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van Jacoline Groenendijk - WaarBenJij.nu De komende dagen... - Reisverslag uit Pequeri, Brazilië van Jacoline Groenendijk - WaarBenJij.nu

De komende dagen...

Door: Jacoline

Blijf op de hoogte en volg Jacoline

04 Maart 2009 | Brazilië, Pequeri

Vrijdag ga ik naar Rio de Janeiro. Er is vrijdag een dankdienst en zaterdag een groot straatfeest, omdat REMER 20 jaar bestaat.
Daarna zal ik een week in Rio de Janeiro blijven en mee gaan werken op straat, met de straatkinderen en in de favelas’s. Dit is niet geheel ongevaarlijk.
Daarom wil ik jullie vragen om te bidden om bescherming.
Ik heb het wel eens eerder gezegd:
‘Als ik niet in God zou geloven, zou ik de favela’s niet in durven.’
Maar ik geloof, dat Hij met mij meegaat.
Ik kreeg een mooi lied opgestuurd. Goed ter voorbereiding op een weekje Rio:


Weten wat je denkt...

Ik wil weten wat je denkt als je alleen bent.
Ik wil weten wat je denkt in de nacht.
Als je daar alleen ligt te verkleumen
en in een doos, als huis, op de eerste warme zonnestralen wacht.

Ik wil weten wat je denkt als je moet huilen.
Ik wil weten wat je denkt op die warme dag.
Als je weer vecht en liegt en jat voor wat eten,
Dat wij zelfs niet zouden geven aan de kat.

Ik wil weten wat je denkt.
Ik weten wat je voelt.
Ik wil zien wat jij ziet in jouw verdriet.

Want je voelt je vast ontzettend hulpeloos en leeg,
ik kan wel raden, gokken, gissen.
Maar hoe kan ik het weten
Als je ziet hoe ik nu leef.

Ik wil weten wat je denkt als je de pijn voelt,
Ik wil weten wat je denkt in een vieze goot.
Als je hoort hoe andere mensen in de wereld
Meestel heel lang leven en dan pas gaan ze dood.

Ik wil weten wat je denkt.
Ik wil weten wat je voelt.
Ik wil zien wat jij ziet in jouw verdriet


  • 04 Maart 2009 - 19:01

    Mama:

    Als je niet in God geloofde, zou je niet in Rio zijn.
    Het is geheid geleid, zoals je altijd zegt.
    Het is hier bijna een gebed zonder end.
    Al 20 jaar Gods zorg voor Remer
    Hem zij de lof

  • 04 Maart 2009 - 19:17

    Martijn En Marlies:

    Hoi Jacoline,

    we zullen zeker voor je bidden.
    Het is elke keer weer leuk en indrukwekkend om te lezen wat je meemaakt.
    Groetjes van ons.

  • 05 Maart 2009 - 07:32

    Hans, Anja En Kids:

    Ha Jacoline,

    Mooi om je getuigenissen in woord en daden te lezen. En dat je je veilig weet in Zijn hand!

    Wij wensen en bidden jou en je Remer-collega's alle kracht, veiligheid en zegen toe voor jullie opdracht. En natuurlijk ook veel vrucht en vreugde!

    Hartelijke groet van ons alle 6.

  • 05 Maart 2009 - 10:18

    Simon En Mieke:

    Hoi jac.

    Wat de toekomst ook mag brengen.
    Jezus gaat steeds aan je zij.
    Altjd zal Hij je omringen is je overal nabij.
    En lijkt de weg soms moeilijk dan zegt Hij:Ik ga met jou'.
    Nimmer zal de Heiland falen voor altijd blijft Hij getrouw.

  • 05 Maart 2009 - 15:18

    Wijnand:


    Natuurlijk bidden we voor je! Heel veel extra suc6 deze spannende week.

    Ps. Heppie Balkenende nog gesproken? zag hem naast het rio beeld staan gister :)

  • 05 Maart 2009 - 17:01

    Gijske:

    Hoi Jac,
    Ik geniet van je verhalen;zo plastisch beschreven en wens je Gods zegen en nabijheid toe bij je activiteiten.Ik zal voor je bidden

  • 05 Maart 2009 - 17:45

    Marcel En Mirjam:

    Jac,
    fijn om elke keer weer een bericht te lezen uit brazilie. Fijne dagen vrijdag en zaterdag en dat je tot Zegen mag voor de straatkinderen.
    We bidden voor je en de kinderen.
    hartelijke groeten M&M

  • 06 Maart 2009 - 18:36

    Alma:

    ha die jacoline, wat beleef je toch veel op een dag.fijn omte lezen dat je e draai gevonden
    hebt.heel veel kracht en
    veiligheid bidden wij je toe de komende week god gaat met jou en je remer
    col mee
    groetjes h,a,a,en e

  • 07 Maart 2009 - 08:43

    Lionne:

    Lieve Jac,
    Spannend, een week in Rio. We zullen zeker aan je denken en voor je veiligheid bidden. Heel veel sterkte en doe aub voorzichtig. De HEER is bij je.
    -X- Lionne

  • 10 Maart 2009 - 12:15

    Tineke:

    Hey Jac.

    Het is niet specifiek een reactie op het bovenstaand bericht maar een berichtje van mij. Sorry dat ik nog niks eerder van me heb laten horen. Ik kreeg deze link van je moeder via hyves. Ik nog even op je hyves gekeken en daar stond de link ook. Ik heb me meteen aangemeld zodat als jij een bericht plaatst ik in onze postvak daar bericht over krijg. Kan ik het meteen bij blijven. Leuk om te lezen al die verhalen en mooie en leuke foto's. Succes daar en we blijven je volgen en de berichten lezen.

    Groetjes Tineke

  • 10 Maart 2009 - 20:04

    Joop En Marja:

    Hoi Jac.Vandaag je belevenissen van de afgelopen tijd gelezen. Geweldig wat je allemaal meemaakt.Wij wensen je Gods' nabijheid toe in het werk wat je doet.Liefs Joop en Marja

  • 11 Maart 2009 - 15:54

    Mariette:

    Hai Jac,
    Alweer halverwege je week in Rio. Ongetwijfeld een week met bijzondere ervaringen! Voor alle momenten dat verdriet om al die kinderen en hun levens je te veel wordt, bidt ik dat God Zijn Liefde aan jou en de anderen zal tonen. Zijn hart huilt mee...
    Liefs Mar
    Ps. je ziet er goed uit de op de foto's. Lekker je stekkie aan het vinden?

  • 11 Maart 2009 - 22:16

    Anita Groenendijk:

    Was vergeten om gelijk te reageren maar heb wel aan je gedacht en voor je gebeden.
    Spannend hoor in Rio, ben erg benieuwd naar je verhalen, wat je allemaal hebt meegemaakt.
    Groetjes tante Anita

  • 14 Maart 2009 - 16:04

    Danielle:

    Oeps Jacq kom er net achter dat k mn bericht bij een eerder bericht van jou heb getypt!
    Nou je vind m vast wel!

    Liefs

  • 16 Maart 2009 - 16:54

    Loukie:

    Hallo Jacoline. Je kent mij niet maar ik jou wel. Ik ga met de Gouda groep mee, deze zomer en kom uit Zeist. Ik geniet echt van je berichten. Wat schrijf je leuk! En ook zo plastisch. Bedankt. Geeft ook een indruk van waar wij straks naartoe gaan. Zaterdag hadden we een heel gezellige wintermaaltijd door Peter georganiseerd. Zoiets als bij jou vertrek. Blijf alsjeblieft zo schrijven, het is top en ik blijf je volgen. Veel succes in Rio! Groetjes,
    Loukie

  • 16 Maart 2009 - 22:32

    Corrie Peters:

    Hoi Jacoline,
    Ik leef met je mee en kijk uit naar je volgende verhaal. Ik hoop echt dat alles goed gaat (is gegaan) in Rio, spannend!!
    Groetjes, Corrie

  • 19 Maart 2009 - 18:47

    Wiebe Velner:

    Oi Jacoline,
    Heb net op je site wat verhalen gelezen. Leuk om veel herkenning te zien en herinneringen op te halen! Heel veel succes op de sitio en in Pequeri, veel plezier met de fijne mensen daar.

    Um abraço, fique con deus. Wiebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Pequeri

Jacoline

meer info over het project: www.helpmijleven.nl

Actief sinds 29 Sept. 2008
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 59444

Voorgaande reizen:

29 Januari 2009 - 28 Juli 2009

BRAZILIE

Landen bezocht: